Vem behöver en PR byrå för public relations idag?

Vem behöver en PR byrå för public relations denna gång?

Idag sitter jag med ett gäng fellow Websmurfar och skall dra igång nästa PR storm. Förra gången var det Dan.se som hjälptes att rankas upp till plats 2 i google på ordet UPS och resulterade i ett mejl från UPS advokater. Vi sitter i lokaler på ett icke namngivet kommunikationsföretag och smider planer för dagens aktiviteter.

Om du är i behov av en pr byrå idag för att just ditt företag drabbats av något oönskat som du vill ta itu med så kan denna lista vara bra att fundera på.

Så väljer du PR byrå

1) Sätt upp dina PR-mål.
2) Vem är din målgrupp
3) Formulera dina budskap
4) Skriv en brief till PR-byråerna
5) Kontakta PR-byråer
6) Träffa byråerna
7) Ställ frågor om företagets arbetssätt och rutiner
8) Ställ oväntade frågor
9) Be att få referenser
10) Ställ frågor om ekonomisk stabilitet och betalningsvillkor
11) Sammanställ
12) Ge feedback

Källa: jmw kommunikation

Reputation Mangement på nätet

Det finns en ny typ av PR och publicitet tänk som kallas reputation management, och innebär kort och gott att det finns oönskat material i sökmotorerna som dyker upp när någon söker på ditt namn eller företagsnamn i exempelvis Google. Reputation management går ut på att hjälpa till att höja upp “vänskapliga artiklar, bloggar och dyl” för att relativt stärka dessa i förhållande till det negativa som finns i sökmotorerna. Detta kan vara allt från en bloggpost till en aftonbladetartikel från 1998.

Är du i behov av reputation management så kan du kontakta mig här

2 kommentarer till “Vem behöver en PR byrå för public relations idag?”

[...] bloggpost är den del av ett PR experiment som jag skrivit om i föregående bloggpost om pr byråer. Läs mer om andra som bloggar om Lågkonjunkturer : Christian om Lågkonjunktur, Poppe, Judith, [...]

2008-10-27 av Stefan

Kul att du är tillbaka igen med nya blogginlägg. Nu hoppas jag att det blir fortsatt många blogginlägg skrivna. :)

Skriv en kommentar